Sprężarka audi q7

przez | 9 czerwca, 2020

„Od pewnego czasu stosowano typowe układy zawieszeń aut. Z biegiem czasu przestały one jednak wystarczać ciągle to rozwijającym się konstruktorom nowych aut. Powstało zapotrzebowanie na bardziej nowoczesne rozwiązanie. Z tego względu zaczęto używać zawieszenia pneumatycznego. Początkowo służyły one głównie maszynom rolniczym, gdyż potrafiły poradzić sobie z wieloma nierównościami. Zawieszenie pneumatyczne bardzo dobrze radzi sobie z redukcją odczuwania drgań, dzięki czemu jazda autem staje się cichsza i znacząco przyjemniejsza.

Elementy zawieszenia pneumatycznego

W typowym zawieszeniu były obecne elementy sprężyste, których odpowiednik w konstrukcji pneumatycznej stanowi miech. Jest on workiem wypełnionym sprężonym azotem, który napełnia kompresor w momencie wjechania na wzbicie. Dzięki temu wstrząs zostaje odpowiednio zamortyzowany. Pompa zawieszenia świetnie współgra z mieszkami. Same mieszki nabywają gazu dzięki kompresorowi napędzanemu za pomocą układu elektrycznego auta bądź po prostu jego silnika. Wahacz za to łączy się z kołem, a z samym wahaczem złączony jest tłok mieszka.

Dlaczego warto korzystać z zawieszenia pneumatycznego?

Niezależnie od obciążenia samochodu, zawieszenie pneumatyczne zapewnia jego bezustanny prześwit. Jest to idealne dla samochodów terenowych, które jeżdżą po bardzo nierównej drogach i przez to są nieustannie narażane na wstrząsy. Zawieszenie pneumatyczne pełni swoją rolę także przy dużych zakrętach oraz bardzo nierównej drodze. Takie zachowania zapewnia głównie Sprężarka a6 c5 i miech. Są to niezbędne elementy zawieszenia pneumatycznego. Warto zwracać uwagę jak pracuje pompa zawieszenia przy jeździe samochodem terenowym, by w razie czego szybko wykryć awarię.

Naprawa i regeneracja zawieszenia pneumatycznego

Zawieszenie pneumatyczne jest dość delikatne. Z racji tego, iż bezustannie jest narażane na różne drgania spowodowane dziurami na drodze, bardzo łatwo o awarię danej części. Co jakiś czas należy wymienić Sprężarka audi q7. Jest to stale używana część, podobnie jak miech, więc ich okresowa wymiana jest konieczna do prawidłowego działania zawieszenia pneumatycznego. Dla przykładu, pompa zawieszenia wymaga dokładnego sprawdzenia przez mechanika, przez co czas serwisowania może znacznie się wydłużyć. Posiadając pojazd z zawieszeniem pneumatycznym trzeba zatem liczyć się z wysokimi i częstymi kosztami serwisowania.

W jakich samochodach zawieszenie pneumatyczne sprawdza się najlepiej?

Jak wspomniano we wstępie, zawieszenia pneumatyczne są znacznie częściej wybierane u konstruktorów wiodących marek aut osobowych. Bardzo często można je spotkać u Citroena oraz Peugeota. Jednakże po piętach depczą im niemieckie firmy takie jak BMW, Mercedes, Audi czy Volkswagen. Z tego względu warto mieć na uwadze, iż tańszy samochód wcale nie gwarantuje niższych kosztów serwisowania zawieszenia pneumatycznego. Miech i Sprężarka vw touareg stanowią najczęściej wymieniane części w tych markach aut. Pompa zawieszenia musi spełniać swojefunkcje, dlatego niezależnie od marki warto o nią dbać.